Vartotojo skundas

Kaip nepatenkintas vartotojas ir pilietis nusprendžiau ieškoti tokios vatatai teisybės. Klaipėdoje yra tokia parduotuvė „Muzikos faktorius“, kuri skelbiasi esanti oficiali Yamaha atstovė Lietuvoje. Prekiauja įvairiausiais muzikos instrumentais, aparatūra ir panašia muzikavimui skirta produkcija. Prekiauja be lietuviškų prekių naudojimo instrukcijų (o ir prekių kainos nurodytos tik matyt išskirtiniais atvejais, bent parduotuvėje Klaipėdoje). Na, nebūtina man ta instrukcija, jei perku kokį afrikietišką kongą-bongą, bet įsigijus sintezatorių Yamaha ir dar iš oficialaus atstovo, norėtųsi ir lietuviškos instrukcijos. Vietoj jos buvo pridėta anglišką/vokiška/prancūziška ir žodžiu pasiūlyta rusiška: „rasit internete“. Taigi,  lietuviškieji muzikantai – poliglotai.

Bet ką daryti: instrumentą norisi turėti, o apmaudas nedingsta. Lyg ir girdėta, kad taip neturėtų būti. Bet yra ir nieko. Pardavėjas šypsosi ir sako: „neturime mes iš vis lietuviškų instrukcijų“. Suprask – ne tik tavo Yamahos, o – iš vis nėra.

Tiesą sakant, neturiu didelių vilčių gauti lietuvišką instrukciją, matyt, greičiau sutiktų priimti atgal pirkinį, bet kažkokios teisybės ieškom per begalines mūsų vartotojų gynimo instancijas. Taigi, siunčiu elektroninį paklausimą, ką daryti. Besibaigiant antrai darbo dienai ateina el.paštu atsakymas:

Laba diena.

Informuoju, kad Varorojų teisių apsaugos įstatyme numatyta:

20 straipsnis. Vartotojo kreipimasis į pardavėją, paslaugų teikėją

1. Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas, paslaugų teikėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir išdėstyti savo reikalavimus.

2. Pardavėjas, paslaugų teikėjas, nesutikdami su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.

xxx

CK numato

6.353 straipsnis. Pardavėjo pareiga informuoti pirkėją

1. Pardavėjas nurodydamas parduodamo daikto etiketėse ar kitokiu būdu privalo suteikti pirkėjui būtiną, teisingą ir visapusišką informaciją apie parduodamus daiktus: jų kainą (įskaitant visus mokesčius), kokybę, vartojimo būdą ir saugumą, kokybės garantijos terminą, tinkamumo naudoti terminą bei kitas daiktų ir jų naudojimo savybes, atsižvelgiant į daiktų pobūdį, jų paskirtį, vartotojo asmenį bei mažmeninės prekybos reikalavimus. Pardavėjas, pažeidęs šią pareigą, turi atlyginti dėl to pirkėjo patirtus nuostolius.

2. Informacija apie parduodamus daiktus neturi būti klaidinanti.

10. Pardavėjas, nesudaręs galimybės pirkėjui gauti atitinkamą informaciją apie daiktus, atsako už daiktų trūkumus, atsiradusius po daiktų perdavimo pirkėjui, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumai atsirado dėl to, kad jis neturėjo atitinkamos informacijos.

xxx

Ne maisto prekių rinkos priežiūrą, vadovaujantis Inspekcijos nuostatų, patvirtintų Ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 4-693 (Žin., 2010, Nr. 111-5666) patvirtintų Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatų 9.11 punktu, yra įgaliota prižiūrėti Inspekcija.

Informuoju, kad jei su pardavėju ar paslaugų teikėju kyla ginčas,  Jūs galite pati kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos, Inspekcijos adresas, Žalgirio g. 92, 09303 Vilnius, nemokamas tel. 8-800 55551, tinklalapis www.inspekcija.lt el paštas ratine@vnmpi.lt ).

Pagarbiai,

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos

Vyr. specialistė

Romualda Kaulakienė, tel. (8 5) 205 54 17″

*****

Taigi, turim siuntimą į kitą tarnybą. Nieko tokio, oficialaus skundo neteikiau. O ir skubos nėra, gal „Muzikos faktorius“ jau ir išverst bus spėjęs. Tai, taip sakant, VVTAT informavo. Nieko tokio, kad nurodė VNMPI elektroninį paštą praleidžiant raidę „s“ – įsirašysim. Rašom paklausimą į „ratinę“:

Sveiki,
noriu pasiteirauti, ar yra kokia tvarka, būdas, galimybė apskųsti pardavėją, kuris pardavinėja elektrinius muzikos instrumentus be lietuviškų naudojimų instrukcijų ir nenurodo parduotuvėje kainų prie daugumos prekių. Konkrečiai tai UAB „MUZIKOS FAKTORIUS“, parduotuvėje Sausio 15-osios g. 7, Klaipėda LT-91228. Norėčiau gauti informaciją apie atliktą tyrimą, nustatytus pažeidimus, sankcijas. Ar tam būtinas oficialus koks skundas? Gal galimas elektroninis variantas?

Ir neįtikinamas operatyvumas – atsakymas ateina tą pačią dieną:

Jūsų skundas registruotas Inspekcijoje Nr. 5R-214. „>Klaipėdos sk. vedėjos pavaduotojai ( V.Budriuvienė, el.p. v.budriuviene@vnmpi.lt, skyriaus adresas Taikos pr. 28, Klaipėda)  pavesta organizuoti patikrinimą Jūsų minimoje įmonėje.

Pagarbiai,

Milda Juškyte
Bendrojo skyriaus vyriausioji referente

Valstybine ne maisto produktu inspekcija
prie Ukio ministerijos

Žalgirio g. 92
LT-09303 Vilnius

Tel. 8 5 261 2300
Faks. 8 5 262 9413
El. paštas   rastine@vnmpi.lt
www.vnmpi.lt

Kažkas puikia dirba skundų registravime ir nukreipime. Tuo pačiu dėl viso pikto užklausiu ir „Muzikos faktoriaus“:

Sveiki,
Jūsų parduotuvėje Klaipėdoje buvo pirktas sintezatorius Yamaha YPT-410, tačiau komplekte nerasta lietuviška naudojimo instrukcija. Norėčiau gauti informacijos, kaip, kur galiu ją atvykti pasiimti?
Po dviejų dienų gaunu dvigubą atsakymą:

kada pirktas instrumentas?
senai tokiu modeliu nebeprekiaujame

Ir:
sveiki,
rusiska instrukcija galite rasti:
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/russian/port/ypt410_ru_om_a0.pdf

Visgi, tebegyvenam visų suprantamos kalbos – rusų – laikais.

Dėl viso pikto dar pasiteirauju:

Nebeturit, sakot, bet instrukcijos gal lieka?
Ir, šiaip, kokių Yamaha sintezatorių modelių turit lietuvišką instrukciją – gal pavyktų pritaikyti?

Atsako:

„sveiki,
galite paiimti (Vilniuje arba Klaipedoje) analogiska instrukcija PSR-E423 modeliui.
ta pati klase tik naujesnis modelis.“

Puiku, reiks paimti, gal pagelbės. Ir kovo 31 d. gaunu laišką iš valdiškųjų tarnybų:

„Pagal Jūsų pateiktą skundą Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Klaipėdos skyrius (toliau – Inspekcija) atliko A.Pociaus prekybinės firmos parduotuvėje (Jūsų nurodytas juridinio objekto pavadinimas ne UAB „Muzikos faktorius) adresu Sausio 15-osios g. 7, Klaipėdoje. Patikrinimo metu nustatyta, kad kai kuriems elektriniams muzikos instrumentams nenurodytos pardavimo kainos ir nepateiktos naudojimo instrukcijos valstybine (lietuvių) kalba. Įmonės atsakingam asmeniui surašytas administracinis nurodymas ir iki 2011-04-29 A.Pociaus prekybinė firma turi informuoti Inspekciją apie nustatytų trūkumų pašalinimą.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos
Klaipėdos skyriaus
Vyresnysis valstybinis inspektorius
Darius Šimkus“

Viskas tvarkoj, jei tuos trūkumus pašalins. Reiks užeit kada. Tik čia dar vienas klaustukas lieka, kodėl viešai nurodoma, jog toje vietoje veikia visai kita įmonė – http://www.muzikosfaktorius.com/?lng=lt&cur=ltl&tm=4 , nors patikrinus Yamahos pirkimo dokumentus tikrai randu „A. Pociaus pr. f.“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.